Tilaus- ja toimitusehdot

Tervetuloa taitoshop.fi -verkkokauppaan

Seuraavassa on yleiset verkkokauppatoimintaa koskevat sopimusehdot, joihin pyydämme tutustumaan ennen ostotapahtumaa.

1. YLEISET EHDOT

Taitoshop.fi on Taito Myymälät Oy:n ylläpitämä verkkokauppa, jossa hyödykkeiden myyjänä on yrittäjänä omissa nimissään toimiva Taito Shop -kauppias. Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Taito Myymälät Oy:n ylläpitämässä Taitoshop.fi -verkkokaupassa toimivan Taito Shop –kauppiaan ja sen Asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Taito Shop -kauppiaan välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden kohdalla sovelletaan kuluttajasuojalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

Taito Myymälät Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät www.taitoshop.fi– kotisivuilla.

Taito Myymälät Oy ja Taito Shop –kauppiaat eivät vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Taito Myymälät Oy:n ja Taito Shop –kauppiaiden vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Taito Myymälät Oy ja Taito Shop –kauppias on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä.

2. ASIAKAS

Taitoshop.fi –verkkokaupassa toimivat kauppiaat myyvät tuotteita ja palveluita täysi-ikäiselle yksityishenkilölle ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle.

Kuluttajakaupassanoudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron.

Toimitusaika-arviot on laadittu Taito Shop –kauppiaiden antamien tietojen perusteella. Taito Shop tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua taitoshop.fi -verkkokaupan kautta Taito Shop –kauppiaan tilausjärjestelmään.

Rekisteröityminen: Asiakas pystyy luomaan verkkotunnukset käyttämällä rekisteröitymislomaketta. Asiakas tällöin rekisteröityy Taitoshop.fi -sivuston käyttäjäksi. Taito Myymälät Oy:lla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea Asiakkaan käyttäjätunnus. Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen luonnollinen ja täysivaltainen henkilö. Asiakas vastaa Taito Myymälät Oy:lle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu Taito Myymälät Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Taito Myymälät Oy:llä ja sen kanssa verkkokaupassa toimivilla yrityksillä on oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa www.taitoshop.fi/rekisteriseloste ja Taito Myymälät Oy, Kauppakatu 25, 40100 JYVÄSKYLÄ.

3. TUOTTEET JA HINNAT

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta, ellei toisin ole mainittu. Taitoshop.fi -verkkokaupan hinnat voivat poiketa myymälöidemme hinnoista. Myymälöiden hintoja voitte tiedustella suoraan myymälöistä. Pidätämme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Emme myy kuluttajakaupan tuotteita jälleenmyytäväksi.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

4. MAKSUTAVAT

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 
Innova 2 
Lutakonaukio 7 
40100 Jyväskylä 
Puhelin: 0207 181830

Walley Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 14 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: taitoshop.fi -verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty taitoshop.fi -verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

Alisa Yrityslasku

Ostaminen Alisa Yrityslaskulla onnistuu pelkkien yhteystietojen ja vahvan tunnistautumisen avulla. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustamansa yrityksen välisen yhteyden. Maksutavan käyttö edellyttää suomalaista y-tunnusta ja ostoksen tekijältä suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia. Ostajan osto-oikeus varmistetaan digitaalisesti. Tätä varten suosittelemme, että ostaja käyttää ostosta tehdessä yrityksen tarjoamaa puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta.

Lasku lähetetään Alisa Yrityslaskun toimesta ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet ovat valmiina tiedossa, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisättyä laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot.

Alisa Yrityslasku tarjoaa kolme eri maksuaikaa: 14 päivää, 30 päivää ja 60 päivää. Laskutuslisä vaihtelee valitun maksuajan mukaan: 14 päivää 9,90 €, 30 päivää 19,90 € ja 60 päivää 29,90 €. Alisa Yrityslaskun luottoraja on 5000 €.

Mikäli sinulla on kysyttävää Alisa Yrityslaskusta, olethan yhteydessä Alisan asiakaspalveluun:

  • Sähköposti: yritysrahoitus@alisapankki.fi
  • Puhelinnumero: 0293 230 910 (Arkisin klo 9-17, 0,1717 € /min)

Alisa Yrityslaskun mahdollistaa Alisa Pankki Oyj.

Lisätietoja Alisa Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: B2B-maksutapa verkkokauppoihin | Alisa Pankki

5. TOIMITUSTAVAT

Toimituskumppani on Posti (itella.fi). Verkkokauppa tilaukset tulevat Taito Itä-Suomelle, Mikkeliin. Verkkokaupassa on Taito Itä-Suomi ry tuotteiden lisäksi tuotteitta myös muilta verkkokauppiailta, joita ovat Taito Shop Helsinki, Taito Shop Tampere, Taito Shop Joensuu, Taito Shop Pori, Loftet, Taito Shop Kokkola/ Kankuri, Taito Shop Rovaniemi, Taito Shop Oulu, Taito Shop Turku ja Taito Shop Seinäjoki. HUOM. Taito Myymälät Oy:n verkkokauppa Taitoshop.fi jakaa Asiakkaan tilauksen useampaan toimitukseen, mikäli Asiakas on valinnut ostoskoriin tuotteita useammalta kuin yhdeltä kauppiaalta.

Toimitustapoina Suomessa on käytössä pikkupaketti-lähetys, Nouto Postin pakettiautomaatista, Nouto valitsemastasi Postista ja Postin kotiinkuljetus. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin pakettina, jota voit seurata lähetystunnuksella. Tarjoamme seuraavat toimitustavat: 

Nouto Postin pakettiautomaatista 7,90 eur 
Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Katso lähin automaatti. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Posti on kotimainen ja vastuullinen valinta.

Nouto valitsemastasi Postista 7,90 eur 
Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi postista. Perillä 1–2 arkipäivää lähettämisestä. Noudettavissa 7 päivän ajan. Saat paketin valitsemaasi Postiin. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Posti on kotimainen ja vastuullinen valinta.

Kotiinkuljetus 14,90 eur 
Postin kotiinkuljetus on helppo tapaa vastaanottaa lähetys. Pienemmät lähetykset toimitetaan haluamaasi osoitteseen. Isommista lähetyksistä posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajalle arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. 

Pikkupaketti ovelle tai postilaatikkoon 4,90 eur
Pikkupaketti-lähetys toimitetaan suoraan asiakkaalle ilmoitettuun osoitteeseen. Koosta riippuen jaetaan joko postilaatikkoon/-luukkuun tai oven taakse. Saat viestin, kun paketti on jaettu. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Perillä 2–5 arkipäivää lähettämisestä. Posti on kotimainen ja vastuullinen valinta.

Kirje kotiin 3,90 eur
Kirjelähetys toimitetaan suoraan asiakkaalle ilmoitettuun osoitteeseen. Kirjeposti jaetaan pääsääntöisesti neljässä arkipäivässä lähettämisestä.


Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Mikäli emme pysty toimittamaan tuotetta luvatussa aikataulussa, ilmoitamme siitä Asiakkaalle puhelimitse tai sähköpostilla.

Ilmainen toimitus yli 100 eur tilauksiin
Tarjoamme ilmaiset toimitukset yli 100 euron tilauksiin Suomessa. Edun aktivointi vaatii tämän toimitustavan valinnan ostoskorissa. Etu ei koske kotiinkuljetusta.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen sisällön 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja -ehtoihin ennen käyttöönottoa.

TOIMITUS ULKOMAILLE

Postipaketti ulkomaille (Priority), enimmäispaino 2 kg

1) Benelux-maat, Latvia, Ruotsi, Saksa, Tanska, Viro, Liettua 25.-

2) Espanja, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Portugali, Puola, Ranska 30.-

3) Amerikan Yhdysvallat, Kanada 40.-

Mikäli haluat tilata tuotteen toimitettavaksi johonkin muuhun maahan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

6. PALAUTUS

Suomessa postimyynnin ja verkkokaupan kautta tilatuissa käyttämättömissä tuotteissa on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus (Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38). Myyjä maksaa palautuksen postituskulut kotimaan toimituksissa silloin kun palautus tehdään edullisimmalla tavalla. Palautuskulut ovat kuitenkin kuluttajan vastuulla, jos tuotetta ei voida kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi. Neule- ja makrameeohjetuotteissa ei ole palautusoikeutta.

Tuotteen palautuskustannukset toteutuvat edellä mainittujen ehtojen mukaisesti, muutoin palautus on ilmaista asiakkaalle ja siinä tulee käyttää tilauksen mukana tullutta palautuslomaketta. Verkkokauppa palauttaa tilauksen summan takaisin asiakkaalle, kun palautus on saapunut perille.

Huom. Tuote ei ole käyttämätön, jos siinä on nähtävissä selviä kulumisen merkkejä ja/tai likaa. Tuotteissa on oltava palautettaessa myös hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.

Rajoitukset palautusoikeudessakuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

  • kohta 3) ”sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti niin, ettei tavaraa voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota tai ettei tavaraa lainkaan voida myydä edelleen;”
  • kohta 4) ”sopimus koskee tavaraa, jota luonteensa vuoksi ei voida palauttaa edelleen myytäväksi taikka joka voi nopeasti pilaantua tai vanhentua;”

Palautuksessa toimi seuraavasti:

Huomioithan, että verkkokaupasta tilattu tuote on palautettava siihen myymälään, josta tuote on lähetetty. Tuotteen lähettäjän tiedot ja Postin sopimustunnuksen näet aina tilauksen mukana toimitetussa palautuslomakkeessa.

Palauttaminen Postin pakettiautomaatin kautta

Jos tilauksesi toimitettiin Postin pakettiautomaattin kautta, voit palauttaa lähetyksen samalla lokerokoodilla jolla noudit lähetyksen. Kirjoita lähetyksen päälle omat yhteystietosi (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta ei tarvitse kirjoittaa. Vie lähetys Postin pakettiautomaattiin ja noudata automaatin ohjeita.

HUOM. Jos sinulla ei ole lokerokoodia jota käytit lähetystä noutaessa, voit palauttaa lähetyksen Postin palvelupisteen kautta.

Palauttaminen Postin kautta

Voit palauttaa lähetyksen Postin palvelupisteen kautta riippumatta tavasta jolla vastaanotit lähetyksen. Kirjoita lähetyksen päälle seuraavan mallin mukaisesti:

Oy Yritys Ab (yrityksen nimi, johon tavara palautetaan)

ASIAKASPALAUTUS

Katuosoite 1 (osoite)

00000 Kaupunki (postinumero ja -paikka)

Vie lähetys Postiin ja kerro, että kyseessä on Oy Yritys Ab:n asiakaspalautus.

HUOM. Maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien kustannukset.

HUOM. Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaukset sekä tuotteissa on oltava hinta- ja tuotelaput kiinnitettyinä. Lisäksi mukana on oltava kaikki pakkaukseen kuuluneet osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Taito Shop ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään Asiakkaalta.

7. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinenesittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja -ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.

Reklamaatiotkäsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa tuotteen lähettäneeseen liikkeeseen joko sähköpostilla tai kirjeenä. Lähettäneen liikkeen näet lähetteestä ja yhteystiedot löydät myymälöistä. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Huomioithan, että verkkokaupasta tilattu tuote on palautettava ja reklamaatio tehtävä aina siihen myymälään, josta tuote on lähetetty tai ostettu.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka:Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen tavarantoimittajaa vastaan kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.